Pazarlama

Günümüzde Markaların Yaptığı 6 Dijital Pazarlama Hatası

14 Mayıs 2017
Günümüzde Markaların Yaptığı 6 Dijital Pazarlama Hatası

Dijitalleşen dünyanın içerisinde çaresizce ne yapacağını bilemeyen markaların bilinçsizce dijital pazarlama yapmaya çalışırken düştükleri en çok 6 hatayı sizler için derledik.

Her sosyal mecrayı aynı sanmaları

Her sosyal mecra kendi içerisinde dinamikleri olan farklı yapılardır. Markaların hedef kitlerine göre bu mecraların ayrı ayrı stratejik olarak planlaması yapılmalı ve kullanıcı ihtiyaçlarının görmezden gelinmemesi gerekir.

Her takipçiyi potansiyel müşteri olarak görmeleri

Günümüzde markaların en fazla yanılgıya düştükleri konu budur. Sizi her beğenen / takip eden markanız için potansiyel müşteri değildir. Sizi beğenen / takip eden kitleyi asıl müşteriye götürecek birer marka elçisi olarak görmenizde fayda var.

Her dijital mecrada bol bol reklam verme adetleri

Artık her dijital mecranın kendine göre bir reklam gösterim alanları mevcut. Ancak bir ürününüz ya da hizmetiniz var ise tüm bu reklam mecralarının tamamı sizin için uygun olmayabilir. Kullanıcıları sıkmadan ve boğmadan reklam planlaması yapmak her zaman sizin lehinize olacaktır. Reklamın iyisi kötüsü çoğu azı olmaz mantığı ile müşterinizi de uzaklaştırabilirsiniz.

Web sitelerinin kendi kendine güncel kalacağına inanmaları

Büyüklü küçüklü tüm firmalarının kendine özgü bir web sitesi bulundurmaları artık günümüzde oturmuş bir durum. Ancak oturmayan konu ise bu sitelerin ilk yapıldıkları zaman ki gibi bırakılmış olmalıdır. Markalar web sitelerini güncel tutmaz ise potansiyel müşterilerini kaçırabileceklerinden habersizler. Yapmaları gereken sürekli olarak web sitelerine günümüz internet dünyasına uygun içerik ve görünüm kazandırmaktır.

Mecralardan gelen taleplere kulak asmamak

Markalar dijital varlıklarını sermayeye çevirmek istiyorlar ise yapmaları gerek en önemli şey mecralardan gelen talepleri göz ardı etmemektir. Etkili bir iletişim dili ile gelen talepleri karşılamak amacıyla kullanıcıları ciddiye aldıklarını göstermelidirler.

Dijital varlıklarını analiz etmemeleri

Bir markanın dijital varlıklarını analiz etmemesi en büyük hatalardan sayılır. Markalar dijitaldeki varlıklarını etkili bir şekilde analiz ettiklerinde, pazarlamadan kurumsal iletişime, reklamlarından hedef kitlelerine kadar bir çok alanı da planlamış olacaklardır.