Blog

Markalar neden dijital pazarlama kullanmalı?

17 Mayıs 2017
Markalar neden dijital pazarlama kullanmalı?

Son yıllarda baş döndüren değişim, pazarlama alanında da kendisini gösterdi. Gelişen teknoloji, internetteki hızın artması, hayatımızın vazgeçilmezi olan mobil cihazlar, tüketim alışkanlıklarımızı önemli ölçüde etkiledi.
80 milyonluk Türkiye’de 50 milyonun üzerinde aktif internet kullanıcısının olması, markaların dijital pazarlamaya neden önem vermesi gerektiğini açıkça ortaya koyuyor.
Dijital hayatın önemini fark eden yöneticilerin, interaktif pazarlamaya ayırdıkları bütçeleri önemli rakamlara ulaşıyor.
Dijital pazarlama sektörü önümüzdeki yıllarda daha da önem kazanmaya devam edecek gibi görünüyor.

DİJİTAL PAZARLAMANIN UZMANLIK ALANLARI
Peki, bu kadar önemli olan bu mecra firmalara, markalara nasıl bir avantaj sağlıyor?
Dijital pazarlama ile çok kısa sürede büyük bir kitleye ulaşıp firmanızla ile ilgili sempati uyandırıp firmanızın tanınırlığını artırabilirsiniz.
Dijital pazarlama, çok geçmişi olmamasına rağmen şu anda pazarlama dünyasının vazgeçilmez kanallarından biri ve gelecekte de böyle olmaya devam edecek.
Ancak her işte olduğu gibi dijital pazarlamanın kendi içinde de uzmanlık alanları bulunmaktadır. Her biri birbirinden önemli olan bu kategorilerden bazılarını şöyle sıralayabilir;
– Arama motoru pazarlaması (SEM),
– Arama motoru optimizasyonu (SEO),
– E-posta pazarlaması,
– Sosyal medya pazarlaması,
– İçerik pazarlaması,
– Banner kampanyalar (display)
– Gelir ortaklığı modeli (affiliate marketing)
– Bu kategorilerin kendi içinde performans ölçütleri vardır. O ölçütlere göre stratejilerinizi belirlersiniz

PEKİ MARKALAR NEDEN DİJİTAL PAZARLAMA KULLANMALIDIR?

Performans ölçümü daha kolay ve nettir:
Dijital pazarlamada performans ölçümü geleneksel pazarlamaya göre çok daha kolay ve nettir

Hedefe yönelik pazarlama yapılır:
Dijatal de fazla para harcamadan, hedefli pazarlama yapılabiliyor. Sizin için doğru hedefe ulaşabilirsiniz.

Müşterilerle ilişki kurulur:
Hedef kitlenize ulaşıp, ürün veya hizmetinizin tanıtımını yaparken, ayrıca müşterilerden gelen geri bildirimleri, karşılaştıkları sorunları dinleyip müşterilerle daha yakın ilişki kurabilirsiniz.

Yeniden pazarlama yapılır:
Remarketing sayesinde markanız ile bir şekilde iletişime geçmiş kişilere satış yapma imkanını kolayca yakalayabilirsiniz.

Hedefe göre optimize edilir:
Web sitenizin birçok hedefi olabilir. Dijital pazarlamada hedeflere göre optimizasyon yapılarak geleneksel pazarlamaya göre daha verimli pazarlama yapılabilir.

Marka bilinirliğinin artmasına yardımcı olur:
Dijital pazarlama normalde varlığımızın farkında olmayan bir hedef kitleye bile ulaşmayı onlara firmanın varlığını gösterme imkânı verir. İnternet kullanıcı sayısını hatırlayınız

Doğru hedef kitleye göre reklam verilir:
Reklamlarınız sadece konu ile ilgilenen kişilere göstererek doğru hedef kitlesine ulaşmış olursunuz. Hem satış kabiliyetinizi artırmış olursunuz, hem de daha az maliyetle pazarlama yapmış olursunuz.